fredag 15 september 2017

LIVSKRIS - VAD HÄNDER VID EN SEPARATION?

Då är det bestämt, vi kommer att separera, sälja bostad och flytta isär. Ett tungt kapitel i mitt/våra liv, vi har bott ihop i 7år och är väldigt goda vänner men livet går vidare.

Huset äger vi gemensamt, jag är glad att jag inte tog på mig hela inköpet då för fyra / fem år sedan när vi köpte, det hade min sambo förlorat mycket på, hon hade inte de finansiella muskler egentligen men efter lite taktiska diskussioner fick hon låna genom sin famil.

Värdeökningen gissar jag ligger någonstans runt 800 000 på dessa år, men vi får se framtiden får utvisa. min andel av pengarna kommer ej återinvesteras i ny bostad direkt utan kommer gå in i mindre riskfyllda investeringar, kanske ytterligare en ISK/KF med sikte på bostadsköp?

Då jag är egenföretagare sitter jag lite i klistret just nu vad det gäller å få ett nytt boende /nya lån så jag tog omedelbart action för att gå tillbaka till konsultlivet, ca 16h efter detta hade jag en intervju bokad som jag ska åka på om ca 1h, mer om detta senare.

Tuff vecka men huvudet hålls högt.








1 kommentar:

  1. Hej

    Tråkigt att höra. Men jag kan säga så här. Tiden läker, och det bästa är att du kan bli kär igen. Spara mer pengar ha mer kul :) Jag lovar dig ;)

    Hälsningar Tandläkaren

    SvaraRadera