söndag 3 september 2017

Månadsrapport Augusti 2017



I utdelningsportföljen får jag vara nöjd, upp 0,38%
Utdelningar 485 kr





Köp under månaden, kunde inte hålla mig ifrån att handla på mig ett gäng, av misstag hamnade Pandora i denna portföljen men då det är det enda utländska innehavet så får den stanna, den kvalificerar sig som en högutdelare. Skistar ligger inte på direktavkastning +4% men dom har utdelning i December och jag tror stenhårt på ökad aktivitet i fjällen sommartid så framtiden tror jag är ljus för Skistar och deras anlägningar.



Sämre gick det i Global Portföljen -1,96%
Utdelning 200 kr



Köp och sälj, Global X är min första ETF, ska bli trevligt med månadsutdelning och SEK stärkning mot dollarna så har jag flera inköp mot Usa planerade.
Cellavision var det dax att kamma hem vinsten i +200%, Spiltan är en parkering för utdelningarna när dom trillar in. HM ligger fint i pris och kvalar in som +4% utdelare på dessa nivåer.
Nordax åkte ut, för låg direktavkastning.
Handelsbanken kvalar in som +4% utdelare



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar